niedziela, 16 kwietnia 2017

Wkładaj trampki i biegaj!



Ostatnio zauważyłam, że dużo dziewczyn z mojej wsi zaczęło biegać. Byłam w wielkim szoku, ale po chwili zastanowienia faktycznie, zbliża się lato i zawsze można się pokazać z fajnym brzuchem czy nogami.

Moja przyjaciółka kilka dni temu wyciągnęła mnie na taki truchcik po łąkach za domami, pomimo że w niektórych momentach wysiadałam, była to super sprawa.

Biegałam od razu po szkole i sprawiło to, że się dotleniłam i odstresowałam, ponieważ na drugi dzień miałam sprawdzian z historii, dlatego łatwiej mi było później zapamiętać te wszystkie daty, osoby czy wydarzenia z II wojny światowej.



Czy warto wyjść z domu i zacząć biegać?

Oczywiście, że warto! 


  • Dzięki regularnemu bieganiu nasze mięśnie i kości stają się mocniejsze. Jest to bardzo ważne ponieważ jesteśmy ciągle w ruchu, ciągle gdzieś chodzimy czy to na zakupy, czy w pracy czy nawet w szkole zmieniając klasy. W ten sposób też jesteśmy mniej podatni na zwichnięcia czy złamania kości.


  • Dotleniamy mózg jak i cały organizm


  • W dodatku najfajniejsze jest to, że biegając spalamy kalorie, ale kiedy skończymy biegać to te kalorie przez dłuższy czas dalej są przez nas spalane, nawet wtedy, kiedy właśnie jak ja siedziałam i  uczyłam się z tej historii.


Lepiej biegać na zewnątrz czy na bieżni w siłowni? 

W sumie to zależy od was samych.

Kiedy biegamy  na dworze możemy sobie wybrać, gdzie chcemy biegać, wybrać takie miejsce z fajnymi motywującymi widokami, w tedy też się dotleniamy o czym wspomniałam wyżej, odstresowujemy się, lepiej myślimy, a czasem podczas takiego biegu na świeżym powietrzu wpadają nam całkiem fajne pomysły, gorzej jest z tym, że czasem przez takie bieganie możemy zachorować jeśli jest zimno czy wieje, dlatego lepiej wybierać ciepłe dni.

Biegać na siłowni możemy kiedy pada deszcz lub śnieg. Możemy zabrać ze sobą masę koleżanek, które dotrzymają nam towarzystwa.
Taka bieżnia ma fajne miękkie podłoże, które możemy podnieść lub obniżyć, kontrolujemy także tempo biegu i dystans. Minusem jest to, że w takiej siłowni jest gorąco, duszno i szybko się pocimy dlatego warto wziąć ze sobą wodę i jakiś mały ręcznik.


Podsumowując, bieganie podnosi naszą wytrzymałość, wzmacnia mięśnie i kości,
 pozwala się odstresować i nie myślimy w tedy o przytłaczających nas sytuacjach, 
więc warto zainwestować w dobre buty :D





Pozdrawiam
 xoxo Aga


7 komentarzy:

  1. Ja się przymierzam do tego, by po paru latach przerwy wrócić do biegania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zacznie się robić cieplutko więc moża się przygotowywać powoli :D

      Usuń
  2. Gdy tylko zrobi się cieplej, na pewno zwrócę uwagę na swoją aktywność na świeżym powietrzu :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Co roku na wiosnę obiecuję sobie że zacznę biegać ale jakoś tak zawsze wychodzi że to odkładam w nieskończoność :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bieganie jest cudowne. Świetnie, że polecasz bieganie innym.

    Dobrastronamedalu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 The QUEEN of Dance , Blogger